*alt_site_homepage_image*

Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigų meninio skaitymo konkursas ,,Kelionė per eilėraščių pasaulį“

decoration

Eilėraštis yra puikiausias instrumentas, galintis padėti ugdytojams atrakinti duris į vaikų kalbinės raiškos pasaulį. Poezija, turėdama raiškingesnį, spalvingesnį, skambesnį eiliuotą žodį verčia suklusti ir įsiklausyti ir pačius mažuosius, ir suaugusiuosius. Tai dar kartą patvirtino Vilniaus rajono lygmeniu 2022 m. kovo 9 d. įvykęs tęstinis ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų meninio skaitymo konkursas ,,Kelionė per eilėraščių pasaulį“, kurį nuotoliniu būdu organizavo Vilniaus r. Nemenčinės vaikų darželis. Šio konkurso sumanytoja, koordinatorė ir organizatorė – Vilniaus r. Nemenčinės vaikų darželio direktoriaus pavaduotoja ugdymui Valerija Račinska.

Džiugu, kad šiame konkurse dalyvavo net 50 skaitovų iš 23 Vilniaus rajono švietimo įstaigų. Jaunieji skaitovai deklamavo eiles lietuvių, lenkų, rusų kalbomis, įtaigiai ir emocionaliai atskleisdami kiekvienos kalbos žodžio raiškos savitumą ir skambesį, perteikdami pagarbą šioms kalboms. Eilėraščių mokymosi nauda ikimokykliniame ir priešmokykliniame amžiuje neginčijama: taip lavinama vaikų atmintis, susikaupimas, mokomasi taisyklingai tarti žodžius. Didi poetinio žodžio galia skiepijant ugdytiniams meilę gimtajam kraštui, ugdant meninio žodžio grožio pajautą. Vaikystėje išmokti eilėraščiai – pamatiniai klodai vaikų sieloms jų ateities kūrybinėms versmėms.

Konkurso dalyvių meninį skaitymą vertino Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjo 2022 m. kovo 2 d. įsakymu ,,Dėl vaikų meninio skaitymo konkurso ,,Kelionė per eilėraščių pasaulį“ rajoninio etapo“ paskirta vertinimo komisija, kurią sudarė Dorota Tomaševska, Vilniaus r. Nemenčinės vaikų darželio skyriaus Rudausių daugiafunkcio centro koordinatorė, Alina Černiavska, Vilniaus r. Kabiškių vaikų lopšelio-darželio ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė, Ana Juchnevič, Vilniaus r. Nemenčinės vaikų lopšelio-darželio vyresnioji ikimokyklinio ugdymo mokytoja, Danguolė Voinič, Vilniaus r. Bezdonių Julijaus Slovackio gimnazijos Bezdonių ikimokyklinio ugdymo skyriaus ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė ir Asta Stupenkienė, Vilniaus r. Nemenčinės vaikų darželio socialinė pedagogė.

 Vertinimo komisijai teko nelengva misija – iš daugelio puikiai pedagogų ir tėvelių paruoštų meninio skaitymo konkurso dalyvių išrinkti pačius geriausius. Vertinimo komisijos sprendimu 3-4 metų ugdytinių grupės kategorijoje pirma vieta skirta Amelijai Vaišvilaitei (Vilniaus r. Nemenčinės vaikų lopšelis-darželis, parengė mokytoja Gražina Golubovienė), antroji vieta – Alisai Nečiporenko (Vilniaus r. Mickūnų vaikų lopšelis–darželis, mokytoja Irena Makovska), trečioji vieta skirta dviem skaitovams – Aleksandrui Jokūbauskui (Vilniaus r. Pagirių ,,Pelėdžiuko lopšelis-darželis, parengė mokytoja Alina Chaninovič) ir Ugnei Stundžaitei (Vilniaus r. Nemenčinės vaikų lopšelis-darželis, mokytoja Gražina Golubovienė).

5-6 metų skaitovų grupėje vertinimo komisija, atsižvelgdama į gausų dalyvių skaičių ir puikų ugdytinių pasiruošimą,  skyrė dvi pirmąsias vietas - Oliviai Gatovskai (Vilniaus r. Lavoriškių vaikų lopšelis-darželis, parengė mokytoja Miroslava Gotovska-Getman) ir Veronikai Žindul (Vilniaus r. Nemenčinės vaikų darželis, mokytoja Jolanta Šamatovičienė). Antrąją vietą pelnė Mila Piurko (Vilniaus r. Nemenčinės vaikų darželis, parengė mokytoja Danuta Janickienė) ir trečioji vieta skirta Kirilui Glotko (Vilniaus r. Kalvelių  ,,Aušros“ gimnazija, mokytoja Inga Meleikienė). Visiems meninio skaitymo konkurso dalyviams ir juos rengusiems pedagogams įteiktos padėkos, o skaitovės Karina Vobalis (Vilniaus r. Kabiškių vaikų lopšelis-darželis, mokytoja Alina Černiavska), Dominikai Baniukevič (Vilniaus r. Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinė mokykla, mokytoja Česlava Kardis) ir Elivia Mialdun (Vilniaus r. Lavoriškių vaikų lopšelis-darželis, mokytoja Miroslava Gotovska-Getman) - padėkos su pagyrimu.

Branginame ir didžiuojamės visais meninio skaitymo konkurse dalyvavusiais skaitovais, juos rengusiais pedagogais, jiems talkinusiais tėveliais. Dėkojame už meilės savo gimtajai kalbai ir kultūros dvasios puoselėjimą. Tik išgyvendami ir išjausdami gimtąją kalbą kaip vertybę, jusime pareigą ja rūpintis ir puoselėti, savo pavyzdžiu šią žinią perduosime jaunajai kartai.


Įvertinkite naujieną